2012-11-07 11:31:15

Domaći uradak - bauk ili potreba?

Mnoga djeca se žale na domaći rad, govore kako im profesori zadaju previše domaćeg rada i da zbog toga nemaju dovoljno vremena za sebe. Isto tako možda neki učenici imaju drugačije mišljenje te smatraju kako je domaći rad koristan. Zbog toga, želim što više saznati što vi učenici zapravo mislite i smatram da se i vaš glas treba negdje čuti, te zbog toga za vas sam pripremili anketu koja je ovih dana ''prošetala'' našom školom......

PITANJA:

-Što tebi predstavlja domaći rad (općenito) ?

-Jeli dobro ili loše to što nam ga profesori zadaju?

-Smatraš li da domaći rad potiče učenike na daljnje učenje?

-Misliš li da profesori zadaju previše/premalo domaćega rada?

-Bili bilo bolje da nemamo domaći rad?

-Pomaže li tebi domaći rad da bolje shvatiš gradivo?

Postavila sam pitanja i dobila raznolike odgovore. Više od 80 učenika naše škole je riješilo ovu anketu. Dio učenika misli da domaći rad pomaže pri ponavljanju gradiva i vježbi, a dio njih misli kako je domaći rad dosadan i naporan, te kako im oduzima previše vremena i da mi bilo bolje da ga nema. Dakle, na samom kraju ove ankete mogla sam zaključiti da ipak, mi učenici, shvaćamo da je domaći rad bitan i da bez njega bi bilo puno teže. Naravno da bi bilo bolje da nemamo domaći rad, ali zapravo kad malo bolje razmislimo bez njega bi doista bilo drugačije.

Također htjela sam i čuti mišljenje stručnjaka koji će nam pobliže opisati pojam domaćeg rada tj. zašto ga svakodnevno dobijemo u školi, njihovo mišljenje o količini domaćeg rada, te zašto nam je potreban.

Defektologinja:

Smatram kako profesori trebaju zadati domaći uradak u mjeri koja pomaže učeniku razumjeti i upamtiti gradivo, jer isto koliko je važno učenje isto toliko je važna i igra.

Zahvaljujem se našoj profesoricama (Sanja Magaš, Barbara Sušanj i Ivana Konsuo Batarilo) i učiteljicama (Ljerka Knezović, Stojanka Karl), koje su nam pomogle odgovorivši na moja pitanja i tako nam približili mišljenje, njih koji zadaju domaću zadaću.

1.Što je za vas domaći rad?

Ponavljanje i utvrđivanje gradiva.

2.Jeste li ikada, ne planirano, iz ljutnje, zbog nediscipline na satu zadali previše ili neki teški domaći rad?

Ne. Ne treba se tako iživljavati. Za to postoji ocjena u zalaganje.

3. Jeste li ikada u pregledavanju domaćeg rada naišli na identične odgovore tj. na prepisane domaće zadaće? Ako jeste što ste tada poduzeli?

Naravno. Upozorila sam učenika da nema svrhe ako prepiše domaću zadaću, te dobije minus kojeg može ispraviti kad samostalno napiše domaću zadaću. 

4. Smatrate li da je važnost domaćeg rada jednaka za svaki predmet?

Učiteljice razredne nastave: Da.

Učiteljice predmetne nastave: Ne. Domaći rad je vrlo bitan iz matematike, fizike, kemije i jezika, a nešto manje u ostalim predmetima.

5. Je li kod vas učenici koji redovito pišu domaći imaju ''prednost'' tj. imaju li bolju sliku u vašim očima od onih koji nisu redoviti u vršenju te dužnosti?

 Da. Ja cijenim marljivost, a što se tiče ocjena to samo poboljšava ocjenu iz zalaganja, ali ako je učenik marljiv to se ne vidi samo kroz domaći rad.

6. Mislite li da domaći radovi skraćuju slobodno vrijeme učenika?

 Ne. To je dodatno pripremanje za nastavu ako ga nema previše.

7. Što je po vama najvažnije kod domaće zadaće?

Da je napisana i da sadrži materijale koji pomažu da se ponovi ono bitno.

8. Što biste pomislili kada bi u razredu samo par učenika napisalo domaći?

Ovisi. Može biti da su zaboravili, a također može biti da me nisu razumjeli dok sam tumačila lekciju pa da je bilo teško.


Osnovna škola Mokošica